Tuesday, September 23, 2008

saje je

ermm...xleh tido la mlm ni..xtau ape mau bikin..nak study..dah td..esok kuiz..ptg la tapi...erm..duk saje2 ni terpikir la plak...pikir ape ntah..xde ppikir mende yg specific...mcm2 fikir...aku terpikir...
pasal history...bukan sejarah spm..bukan malaysian study..tp ape yg berlaku dlm idup kite...
kdg2 org ckp...susah nak lupe ape yg berlaku dlm hidup kite..erm..bg aku la...bukan susah..tp mmg x dapat..kecuali..gile..mati or ilang ingatan..betul la kan...mane leh lupe..otak kite bukannye hardrive ke,memory card ke..leh main format je...ahahah..btl tak adik2..

tp bg aku la..yg penting skali adalah mcm mane kite cube nak lupe perkare yg lepas tu..bukan adakah kite dah lupe ke tak..kalo kite nak lupekan yg lame..tp kite masih terlalu ingat yg lame,,langsung la x logik kalo kitr nak lupe yg lame..sebab tu aku x kisah kalo kite ingat psal past kite..tp aku cube buang past yg x elok..and yg memberi pengajaran,aku simpan..ape yg kite buat utk lupe perkare yg lepas..cube menghargai perkara yg baru..mende yg baru akan jadi mende yg lame..tp kalo kite menghargai yg baru..yg baru tu x akan jadi lame pade zahirnye...mungkin lame pd luaran..tp tetap baru dlm hati..cehhh..ayat..mcm drama tv3 la...


kdg2 mende yg baru kite x tau or x perasan akan kebaikan die berbanding yg lame..kdg2 yg lame kite x tau kebaikan berbanding yg baru..erm..susah gak ni..bis tu nak wat mcm mane...pikirlah secare positif..setiap org,setiap mende setiap perkara ade baik dan buruk..its how we cope with it and ist about we think..ahah..mule le merepek..

aku rase aku ni merepek mlm ni..ntah ape2 aku ckp..mcm haram je..dlm idup ni..kite idup bukan sorg...try to give..then u will get somethiing..try to apreciate..then u will be appreciated..

p/s..ayat pakcik tue@otai lame..mase aku lepak bkt bintng...idup manusia x akan sempurna dgn ape yg kite ade..tp akan sempurna dgn siapa yg kite ade..wallahualam..

No comments: